Dé gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheer van handleidingen

Ontdek hoe Eqube, het overzichtelijke platform voor medische handleidingen, samenwerking en efficiëntie bevordert binnen zorginstellingen. Klanten zoals Carla Kloeze van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven, Nicole Roosjen van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum en Nina Staal van Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede delen hun positieve ervaringen met Eqube.

Efficiënt beheer en samenwerking met Eqube

Door de centralisatie van medische handleidingen op één plek, kunnen zorginstellingen en leveranciers eenvoudig hun documentatie beheren en delen. Nicole Roosjen, medisch technicus bij Amsterdam Universitair Medisch Centrum, merkt op: “Met de komst van Eqube hebben we één centrale plek en is het beheer van de handleidingen eenvoudig te organiseren.” Daarnaast bevordert Eqube samenwerking tussen verschillende partijen, zoals ziekenhuizen, leveranciers en Eqube zelf. Kloeze voegt eraan toe: “We werken fijn samen met Eqube. Ze hebben een proactieve houding en zijn snel in het beantwoorden van vragen.”

Schets van arts

Voordelen van een groeiende Eqube-community

Hoe meer gebruikers Eqube heeft, hoe meer handleidingen er in de database aanwezig zijn. Dit is gunstig voor alle partijen, omdat ze zo automatisch toegang krijgen tot nieuwe en bijgewerkte handleidingen. Nina Staal van Ziekenhuis Gelderse Vallei licht toe: “Eqube bevat informatie over apparatuur die je als ziekenhuis zelf nog niet bezit, maar door een ander ziekenhuis is geüpload. Dit vergemakkelijkt het toevoegen van gebruikershandleidingen. Je hoeft ze niet op te vragen bij de leverancier, maar alleen aan te vinken in Eqube.”

Toegankelijkheid en gebruiksgemak met Eqube

Eqube is eenvoudig toegankelijk voor geabonneerde zorgmedewerkers via onze website. Bovendien kan de toegang tot informatie worden aangepast op basis van de behoeften van de gebruiker. Kloeze benadrukt: “Het is voor gebruikers fijn dat ze laagdrempelig een gebruikshandleiding kunnen bekijken. Ze gebruiken de handleidingen als ze tussendoor iets op willen zoeken, maar ook tijdens scholing en trainingen.”

Bekijk functies

Eqube: het overzichtelijke platform voor handleidingen

Eqube is een landelijk platform dat tientallen zorginstellingen dagelijks gebruiken. Met eqube heeft u eenvoudig toegang tot handleidingen van medische hulpmiddelen. Zo draagt het platform bij aan het veilig gebruik van hulpmiddelen en voldoen de zorginstellingen aan de eisen die vastgelegd zijn in het Convenant Veilige Toepassing van Medische Technologie. Meditain merkte op dat zorginstellingen problemen ervaarden bij het opslaan van de handleidingen. Daarom ontwikkelden wij eqube om de wirwar aan handleidingen te vervangen door één platform voor alle gebruikers en leveranciers van medische hulpmiddelen. Carla Kloeze van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven, Nicole Roosjen van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum en Nina Staal van Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede delen de ervaringen van hun ziekenhuizen met eqube.

Carla Kloeze, Catharina Ziekenhuis in Eindhoven

Coördinator medische technologie van het ziekenhuis, Carla Kloeze: “Voorheen hadden we alleen handleidingen op papier. Dat is niet praktisch en niet efficiënt. Nu is er één laagdrempelige bron voor alle gebruikshandleidingen.” Doordat het platform is ontwikkeld vanuit de vraag van zorginstellingen, voldoet het aan de wensen van zorgmedewerkers die het systeem gebruiken. Afhankelijk van de wensen van de zorginstelling voeren wij of zijzelf de werkzaamheden uit ter optimalisering van het persoonlijke eqube-portaal. Over die wisselwerking zegt Kloeze van het Catharina Ziekenhuis: “We werken fijn samen met eqube. Ze hebben een proactieve houding en zijn snel in het beantwoorden van vragen.”

Logo Amsterdam UMC

Nicole Roosjen, medisch technicus – Amsterdam Universitair Medisch Centrum

“Voorheen werden de handleidingen op meerdere plaatsen opgeslagen, waardoor het beheer ervan lastig uit te voeren was. Met de komst van eqube hebben we één centrale plek en is het beheer van de handleidingen eenvoudig te organiseren.”

“Eqube neemt feedback mee in nieuwe versies.” Dankzij de online aard van het platform hoeven klanten zelf geen actie te ondernemen om van de nieuwste versie te profiteren.

 

Logo ziekenhuis gelderse vallei

Nina Staal, Ziekenhuis Gelderse Vallei

Elke Eqube-klant krijgt toegang tot een persoonlijk dashboard dat inzicht biedt in het zoekgedrag op organisatieniveau. Zorginstellingen kunnen bijvoorbeeld zien welke zoektermen vaak worden gebruikt en welke handleidingen het meest worden geraadpleegd. Dit helpt hen om hun medische hulpmiddelen effectiever te beheren en eventuele knelpunten in het gebruik ervan te identificeren. Nina Staal van Ziekenhuis Gelderse Vallei merkt op: “Als er zoektermen ontbreken, geven we dat door aan Eqube en worden ze direct toegevoegd.”

Wil je meer informatie of een demo? Vul dan dit formulier in.

Mijn naam is

ik wil graag

Mijn e-mail is

en ben te bereiken op

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.